Steampunk i motocykl MotoRelic

Stara Yamaha Virago 500 z 1983 roku jest motocyklem solidnym, ale na pewno nie pięknym. Ten pogląd będzie można zweryfikować dzięki pracy ekipy MotoRelic.

Yamaha Virago 500. Foto: motorelic.com
Yamaha Virago 500. Foto: motorelic.com

Czysta miedź, subtelny kolor podsypany brokatem i odrobina estetyki steampunku wystarczy, aby zabytkowa Yamaha stała się ikoną stylu i smaku. Załoga MotoRelic rozebrała bazową maszynę do ostatniej śrubki i rozpoczęła proces transformacji praktycznie od nowa. Czasochłonna metoda przyniosła niesamowity efekt.

Yamaha Virago 500. Foto: motorelic.com
Yamaha Virago 500. Foto: motorelic.com

Przede wszystkim wymieniona została przednia sekcja, którą zastąpiły sportowe elementy z GSX-R. Ponadgabarytowe opony w stylu Mad Maxa dodały tej kompilacji niespodziewanego uroku, chociaż to masywny wahacz wyrzeźbiony w metalu ma w sobie niesamowitą dynamikę i moc.

Yamaha Virago 500. Foto: motorelic.com
Yamaha Virago 500. Foto: motorelic.com

Nowy zbiornik został zaadoptowany z CL350. Układ wydechowy wraz z tłumikiem pochodzi z anonimowej akcji z Ebay, natomiast gustowne drobiazgi w rodzaju manetek, to produkty z katalogu Bitwell. Na uwagę zasługuje także piękne malowanie, pełne i oszczędne w formie jednocześnie.

Yamaha Virago 500. Foto: motorelic.com
Yamaha Virago 500. Foto: motorelic.com

Ten motocykl miał emanować surowym pięknem połączonym z steampunkiem, który oznacza technikę opierającą się na mechanice, a nie elektronice. Najprościej rzecz ujmując jest to różnica, którą wyrażają dwa przeciwieństwa: komputer i maszyna różnicowa.

Yamaha Virago 500. Foto: motorelic.com
Yamaha Virago 500. Foto: motorelic.com

Wydaje się, że mistrzowie metalu z MotoRelic doskonale zrozumieli ten styl i potrafili go wtopić w swój projekt. Niezwykła Yamaha Virago rzeczywiście ma w sobie ducha dawnej techniki, rodem z epoki maszyn parowych, ale jednocześnie jest na wskroś współczesna. To niezwykły motocykl.

%d bloggers like this: