H-D prezentuje nowy silnik Milwaukee-Eight 107. To dziewiąty Big Twin w historii

Nowa jednostka generuje mniej wibracji i ciepła, ponadto ma o 11 % większy moment. Brzmi to trochę jakby Harley oddalał się od kontynentu amerykańskiego i płynął w stronę Japonii, dlatego posiadacze starszych maszyn już zacierają ręce. Motocykle z wcześniejszymi modelami silnika wkrótce zapewne zdrożeją…

Milwaukee-Eight 107. Foto: Harley-Davidson
Milwaukee-Eight 107. Foto: Harley-Davidson

Z drugiej stroni nic nie stoi w miejscu, mimo sprzeciwu ortodoksyjnych zwolenników marki, firma i motocykle muszą się rozwijać, bo inaczej zostanie tylko logo i garstka zakochanych w latach 50. fanatyków.

Alex Bozmoski, główny projektant układów napędowych, zapewnia że nowy silnik zbudowano w oparciu o dziedzictwo całej serii – „Opracowaliśmy nową konstrukcję nie zapominając o charakterze klasycznego silnika Big Twin. Nasze poczynania są odpowiedzią na oczekiwania zwolenników H-D z całego świata. Poprawiliśmy wytrzymałość, wydajność oraz stylistykę” – powiedział Bozmoski.

Silnik Milwaukee-Eight zachował klasyczny układ cylindrów w układzie V rozchylonych pod kątem 45 stopni, który w nowym wydaniu generuje 11 % większy moment obrotowy a czterozaworowe głowice zwiększają przepływ wlotu i wydechu o 50 %.

Milwaukee-Eight 107. Foto: Harley-Davidson
Milwaukee-Eight 107. Foto: Harley-Davidson

Kolejna sprawa, czyli wyważenie silnika, pozwoliło zniwelować 75 % drgań na biegu jałowym, jednocześnie zachowując dotychczasowy charakter V-Twina. Gładka praca odczuwalna będzie również przy prędkościach autostradowych. Swoją drogą to ciekawe, bo jedną ze składowych „charakteru V-Twina” były owe słynne drgania.

Następna zmiana dotyczy wydajniejszego chłodzenia. Koniec z wrażeń, które przypominają siedzenie na rozpalonym do czerwoności grillu. Teraz ma być chłodno i przyjemnie.

Milwaukee-Eight 107. Foto: Harley-Davidson
Milwaukee-Eight 107. Foto: Harley-Davidson

Na koniec Harley chwali się, że podniesiona moc i pozostałe nowe rozwiązania nie wpłynęły na zwiększone zużycie paliwa, a wręcz odwrotnie. Nowy silnik pali mniej.

Premierowy silnik Milwauge Eight pojawi się w dwóch wersjach: Milwaukee-Eight 107 (pojemność 1745 cm3) i Twin-Cooled Milwaukee-Eight 107 (1745 cm3) dla standardowych modeli motocykli oraz Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 (1870 cm3) dla modeli Harley-Davidson Custom Vehicle Operations (CVO).

W tym drugim przypadku chodzi o trzy fabryczne modele custom z limitowanej edycji na 2017 rok, czyli CVO Limited, CVO Street Glide oraz CVO Pro Street Breakout.

Źródło: hotbikeweb.com

%d bloggers like this: