Zobacz mistrzowskie malowanie Parczewskiego w klimacie starej amerykańskiej reklamy Gulf

Jeden z najnowszych projektów Piotrka Parczewskiego powstał na życzenie właściciela budowanego właśnie choppera. Miłośnik amerykańskiego, dwukołowego symbolu wolności zapragnął motocykla w oldschool’owych klimatach Gulf. Aby zrealizować tę wizję Parczewski musiał głęboko spenetrować zasoby Internetu i wydobyć stare, amerykańskie reklamy słynnej firmy naftowej.

Gulf Oil Corporation to niegdysiejszy gigant branży paliwowej. Sto lat temu dobowa produkcja blisko 100 tys. baryłek ropy naftowej w Spindletop, umożliwiła firmie Gulf wejście do czołówki globalnego przemysłu naftowego.

Foto: gulfoil.ie
Foto: gulfoil.ie

Na przestrzeni dziesięcioleci amerykańskie koncern stał się pionierem nowych technologii. W roku 1910 firma prowadziła jako pierwsza na świecie prace wydobywcze na platformach a już w roku 1918 stworzyła pierwszy w świecie proces katalitycznego krakingu.

Z chwilą otwarcia pierwszej w świece stacji benzynowej w roku 1913 Gulf wkroczył również na rynek konsumencki. W ostatnich latach firma stała się także pionierem sejsmologii lotniczej i rozpoczęła prace poszukiwawcze złóż uranu jak również wykryła złoża gazu w Morzu Północnym.

Rzadki zestaw Gulf Oil “The Oil of Untold Uses” wart ok. 4 000 dol. Foto: worthpoint.com

Gulf cieszy się również zasłużoną sławą dzięki miejscu, jakie wypracował sobie w historii samochodowych i motocyklowych sportów wyścigowych. Od czasu gdy Gulf Oil rozpoczął sponsorowanie samochodu Ford GT40 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1968 roku, błękitno-pomarańczowe barwy klubowe stały się pewnym symbolem.

Ten symbol znalazł również swoje miejsce na komplecie blach, z których ma powstać chopper. Piotrek Parczewski chciał, aby kolory były wyblakłe jak na leciwych blachach z reklamami nadgryzionymi zębem czasu.

Źródło: Aerograf-Airbrush Piotr Parczewski

Praca trwała wiele godzin. Oczywiście najważniejsze było osiągnięcie efektu starości z rdzawymi zaciekami i wżerami, chociaż struktura lakieru jest idealnie gładka. Mimo to wizualnie wygląda jakby motocykl został wyciągnięty po kilkudziesięciu latach z szopy. Wstępna koncepcja został osiągnięta w 100%. Jak Wam się podoba?

%d bloggers like this: