Czy BREXIT oznacza problemy dla producentów motocykli w Anglii?

23 czerwca wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej stało się faktem, chociaż formalności mogą potrwać jeszcze nawet dwa lub więcej lat w zależności od tego, kiedy Wielka Brytania złoży odpowiednie dokumenty do Brukseli.

Dla producentów jednośladów z Wysp Brytyjskich nowa sytuacja może stanowić niemały problem. Podstawowa kwestia dotyczy przepisów celnych, które po wyjściu Wielkiej Brytanii z UE będą znacznie bardziej skomplikowane, jak dla każdego innego kraju spoza Wspólnoty.

Książę William podczas NEC Motorcycle Live Show. Foto YT, Dave Holden
Książę William podczas NEC Motorcycle Live Show. Foto YT, Dave Holden

Pojawi się również problem ze swobodnym przepływem motocykli produkowanych na obszarze Unii Europejskiej do tej pory bez obostrzeń nabywanych przez obywateli Wielkiej Brytanii. Mówiąc inaczej, włoskie lub niemieckie marki mogą teraz stać się dla Anglików droższe.

Warto zaznaczyć, ze branża motocyklowa w Wielkiej Brytanii mocno agitowała za pozostaniem w strukturach UE. W tym celu niemal 1300 brytyjskich firm zatrudniających prawie 1,75 mln pracowników podpisało petycję z poparciem dla dalszej symbiozy UE i Wielkiej Brytanii. Poddani Królowej Elżbiety II zdecydowali inaczej.

W chwili obecnej znamienne jest to, ze najczęściej wyszukiwaną przez Anglików frazą w Internecie są dwa pytania: „Co to jest Unia Europejska?” oraz „Co oznacza wyjście z Unii Europejskiej?”. Oczywiście zawsze warto się douczyć, tyle że jest trochę za późno.

%d bloggers like this: