Co można zrobić z Yamahy SR400? Naprawdę wiele…

Yamaha SR400 to motocykl, który nie powstał na fali popularności neoklasyków, ale po prostu został przeniesiony z przeszłości do współczesności.

SR400 wciąż jest niemal identyczny jak konstrukcja sprzed 30 lat, łącznie z nożnym rozrusznikiem, okrągłymi jak księżyc w pełni kierunkowskazami i prehistorycznym zawieszeniem.

Krugger SR400. Foto: Krugger Motorcycles
Krugger SR400. Foto: Krugger Motorcycles

Jednym ustępstwem w stronę aktualnych trendów są kwestie bezpieczeństwa i ekonomiki spalania, czyli zacisków hamulców i wtrysku paliwa, który zresztą finalnie w wersji Kruggera został wymieniony na gaźnik S & S Cycles.

Klasyczna linia i rozwiązania techniczne to gratka dla customerów, dlatego słynny Fred Krugger wziął na warsztat właśnie żyjącą skamielinę od Yamahy. Powodem, dla którego projektant rozpoczął prace była chęć uhonorowania Bernada Ansiau, genialnego inżyniera i współpracownika gwiazdy MotoGP – Valentino Rossiego.

Krugger SR400. Foto: Krugger Motorcycles
Krugger SR400. Foto: Krugger Motorcycles

Projekt dedykowany Ansiau uzyskał zresztą jego poparcie. Customowa Yamaha SR400 została wyposażona w opony Dunlop K82 i TT100, czyli klasyczne modele, a w wypadku TT100 wręcz historyczne, bo to te same gumy, na których niegdyś pokonano granicę 100 mil na godzinę podczas wyścigu Isle od Man TT.

Fred „Krugger” Bertrand zasłyną wcześniej tym, że dwukrotnie wygrał AMD World Championship of Custom Bike Building. Belg został poproszony przez Yamaha Motor Europe o pomoc i z zdania wywiązał się znakomicie.

Oryginalna Yamaha SR400 2016. Foto: Yamaha

W każdym razie udało mu się zawrzeć w swoim projekcie estetykę i wyścigowego ducha sprzed dekad. Pozostawił też ślad słynnej Yamahy TZ, zresztą bardzo dobrze znanej również w Polsce.

Źródło: motofire.com

%d bloggers like this: