Lithium Cycles Super 73 to projekt, który wyraża hasło „mniej znaczy więcej”

Właściwie to rodzaj terenowego jednośladu z napędem elektrycznym, chociaż wygląda bardziej jak rower dla dzieciaków z gimnazjum.

Konstruktorzy z firmy Lithium Cycles w Orange County mieli jeden cel – chcieli stworzyć wszędobylski, dwukołowy, minimalistyczny pojazd, który połączy sprawność terenowego roweru z konstrukcjami silnikowymi.

Super 73. Foto: Lithium Cycles
Super 73. Foto: Lithium Cycles

Stąd wzięła się oczywiście idea napędu elektrycznego i masywne koła. Właściwie Super 73 to bardzo prosta konstrukcja. Całość bazuje na zwykłej, malowanej proszkowo, stalowej ramie. Do tego dochodzi niewymyślna kierownica, bardzo proste siedzisko, pod którym kryje się akumulator litowo-jonowy napędzający silnik o mocy 1000W.

Lithium Cycles Super 73. Źródło: You Tube, rovpilottech

Zasięg pojazdu to ok. 32 kilometry. Pełne ładowanie poprzez zasilacz 10 Ah trwa cztery godziny. W konstrukcje wbudowano także zapięcie rowerowe typu U-lock, uchwyt na bidon, otwieracz do butelek, port USB do zasilania telefonu komórkowego.

Na kierownicy umieszczono ponadto prosty wyświetlacz – dostępnymi funkcjami można sterować za pomocą panelu przycisków umieszczonych obok prawej rękojeści. Super 73 waży 29,4 kg.

Super 73. Foto: Lithium Cycles
Super 73. Foto: Lithium Cycles

Silnik Super 73 może też wspierać kierowcę jako asystent pedałowania. Hamowanie umożliwiają przednie i tylne hamulce tarczowe. Pojazd wyposażono w oświetlenie LED.

Cena detaliczna Super 73 będzie niemała i wyniesie 2 999 dolarów (ok. 11 500 zł). Elektryczny pojazd z Lithium Cycles powinien pojawić się w sprzedaży w październiku.

Źródło: autoevolution.com

%d bloggers like this: