Kawasaki W800 Final Edition – to już jest koniec, nie ma już nic

Kawasaki ogłasza koniec modelu W800. W sprzedaży pojawi się jeszcze tylko specjalna, pożegnalna wersja „Final Edition”. Produkcja popularnego modelu retro W800 musi zostać zakończona, ponieważ jednoślad nie spełnia wyśrubowanych norm emisji spalin Euro4.

„Żegnać się ze starymi przyjaciółmi nigdy nie jest łatwo, zwłaszcza tak rozpoznawalnymi jak W800” – powiedział Morihiro Ikoma, dyrektor planowania Kawasaki Motors Europe. „Składając hołd serii W oferujemy naszym klientom stosowne pożegnanie tej długiej i udanej linii maszyn”.

Kawasaki W800 Final Edition. Foto: Kawasaki
Kawasaki W800 Final Edition. Foto: Kawasaki

Specjalna wersja modelu W800 będzie dostępna w ograniczonych ilościach do europejskich konsumentów, w dwóch wariantach kolorystycznych – Candy Brown i Candy Sunset Orange.

W800 został wprowadzony w 2011 roku i chociaż nigdy nie dotarł do Ameryki Północnej, jego poprzednik, model W650, był sprzedawany krótko w USA i Kanadzie. Rodowody obu maszyn sięgają 1966 roku i modelu Kawasaki W1. W tym czasie wyposażony w silnik o pojemności 624 cm3 model W1 miał największą jednostkę napędową z wszystkich japońskich motocykli. Konstrukcja tej maszyny była pod silnym wpływem BSA A7.

Kawasaki W800 Final Edition. Foto: Kawasaki
Kawasaki W800 Final Edition. Foto: Kawasaki

Kawasaki W800 wyposażony jest w dwucylindrowy silnik o pojemności 773 cm3. Moc 48 KM i moment obrotowy 60 Nm nie robią wielkiego wrażenia, ale ten motocykl nie służy do odkręcania manetki spod świateł, ale eleganckiego toczenia się po drodze i pozdrawiania przechodniów przystających w zachwycie na widok tej sztuki na dwóch kołach.

Brak W800 w ofercie Kawasaki spowoduje wyrwę w spektrum dostępnych modeli, ale Japończycy mają coś w zanadrzu, ponieważ złożyli wniosek o zastrzeżenie znaku towarowego dla Z900RS, który może być nowym modelem w stylu retro.

Źródło: motorcycledaily.com

%d bloggers like this: