Harley-Davidson wyszykował nowy motocykl do wyścigów flat track

Jeżeli projekt jest naprawdę dobry, to działa przez cała lata, a niekiedy nawet dekady. To dlatego Land Rover spędził wiele lat budując Defendera, a oryginalne Mini i Volkswagen garbus do dziś wywołują niemałe emocje.

Harley-Davidson XG750R. Foto: Harley-Davidson
Harley-Davidson XG750R. Foto: Harley-Davidson

Z tego samego powodu fabryczny zespół Sceaming Eagle powołał do życia motocykl, którego konstrukcja była pionierem na początku lat 70. ubiegłego wieku. Ale dni kultowego Harleya HR70 minęły. Niech żyje nowy XG750R!

Poza wzornictwem sprzed lat XG750R to zupełnie inna maszyna. Harley weźmie udział w serii wyścigów AMA Pro Flat Track, lecz zamiast chłodzonego powietrzem Sportstera ze starej szkoły, nowa maszyna to chłodzony cieczą Street 750, czyli silnik Revolution X.

Harley-Davidson XG750R. Foto: Harley-Davidson
Harley-Davidson XG750R. Foto: Harley-Davidson

Oczywiście wersja przeznaczona do wyścigów flat track musiała zostać dostosowana do trudnych warunków torowych. Rama i silnik nie powstały w fabryce Harleya, ale zostały wyfasowane przez firmę Vance & Hines, znaną m.in. z rewelacyjnych wydechów do wielu modelu z logo H-D.

Harley-Davidson XG750R. Foto: Harley-Davidson
Harley-Davidson XG750R. Foto: Harley-Davidson

Na razie XG750R będzie próbował równać do czołówki, maszyną pokieruje młody zawodnik Davis Fisher. W zależności od postępów nowej konstrukcji, być może kolejne motocykle trafia do pozostałych zawodników teamu H-D.

Źródło: autoblog.com

%d bloggers like this: