Yamaha wypuszcza kolejny.. trójkołowiec

Chodzi o model Tricity 155, mocniejszy wariant wcześniejszej wersji, czyli Tricity 125. Nowy trójkołowiec sporo zyskał głównie w zakresie wygody i osiągów.

Yamaha Tricity 155. Foto: Yamaha
Yamaha Tricity 155. Foto: Yamaha

Inżynierowie i designerzy zmienili układ i kształt kanapy, aby jazda była bardziej komfortowa. Pojazd wyposażono w nowy, nieco większy zbiornik paliwa (z 6,6 do 7,2 l), szersze i masywniejsze tylne koło – zamiast 110/90 zainstalowano grubą gumę 130/70)

Silnik 155 to jednocylindrowa, czterosuwowa jednostka SOHC o mocy 11,1 KW, którą osiąga przy 8000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 14,4 Nm jest dostępny przy 6000 obr./min. Jednostka ma moc 14.9 KM, co stanowi wzrost o 37 % w stosunku do silnika 125 cm3.

Tricity 155 . Źródło: You Tube, Yamaha Motor Europe

Inne zalety Tricity 155 to ABS w standardzie, gniazdo 12V, hamulec postojowy odziedziczony po modelu Yamaha T-Max. Tricity 155 ma też lepsze od brata światła przednie wykonane w technologii LED.

Wszystkie powyższe zmiany miały jeden cel. Wyzwolić Tricity z… miasta. Chodziło o to, aby jednostka była bardziej wszechstronna i umożliwiała względnie komfortowe podróżowanie poza miejskim aglomeracjami, na dłuższych trasach. Między innymi dlatego powiększono nieznacznie również przestrzeń bagażową i luki.

Czy Yamaha Tricity 155 odniesie sukces?

Yamaha Tricity 155. Foto: Yamaha
Yamaha Tricity 155. Foto: Yamaha

Źródło: motorcycle.com

%d bloggers like this: