MV Augusta i Mercedes-AMG w jednym stali domku…

I jak to w bajkach bywa, w końcu pojawiły się problemy. Różnica polega na tym, że w bajkach wszystko dobrze się kończy, natomiast w przypadku włoskiej marki motocykli i niemieckiego koncernu, finał sporu może być kiepski.

Chodzi o to, że Niemcy uzależnili dalsze finansowanie firmy rodziny Castiglioni od sprzedaży kolejnych udziałów w MV Augusta. Przypomnijmy, że obecnie Mercedes-AMG posiada 25 proc. akcji włoskiej marki, za które zapłacił 30 mln euro.

MV-Agusta-F3-800-show-bike-12
MV Augusta F3 800. Foto: www.carscoops.com

Włosi stanowczo odmawiają, mimo że sytuacja firmy jest kiepska a długi urosły do 50 mln euro. Naciskający wierzyciele spowodowali, że rodzina Castiglioni musiała złożyła we włoskim sądzie wniosek o bankructwo według zasady Chapter 11. Jest to forma kontynuowania działalności pod kuratelą sądową i z zachowaniem ochrony przed wierzycielami zewnętrznymi.

Być może Mercedes-AMG wykorzystuję tę sytuację, tym bardziej, że jeszcze w zeszłym roku Włosi dokonali restrukturyzacji firmy, zoptymalizowali proces produkcji i zwiększyli sprzedaż o ponad 30 proc. Aktualnie Giovanni Castiglioni próbuje znaleźć wsparcie innych inwestorów, zaś Mercedesowi zapowiedział, że wykupi udziały MV Augusta.

Giovanni Castiglioni_01
Giovanni Castiglioni. Foto: www.gqitalia.it

Współpraca Mercedes-AMG i MV Augusta rozpoczęła się w listopadzie 2014 roku, kiedy to niemiecka firma zakupiła 25% udziałów włoskiego przedsiębiorstwa. Po roku Niemcy postanowili uczcić ten fakt w spektakularny sposób fasując wyjątkowy motocykl, czyli MV Augusta F3 800 w malowaniu AMG Solar Beam zaczerpniętym od Mercedesa AMG GT (na pierwszym zdjęciu).

Źródło: auto.ndtv.com

%d bloggers like this: