Yamaha i Bunker Customs Motorcycles zaprezentowali nową maszynę w ramach Yard Built

Bracia Can i Mert Uzer ze Stambułu w Turcji dołączyli do rodziny Yard Built. Ich firma Bunker Customs Motorcycles to nietypowe przedsięwzięcie, bo bracia również nie są przeciętnymi fanami dwóch kółek.

yamaha Yard Build XSR700_04
Yamaha Yard Built XSR700 Bunker Custom Motorcycles. Foto: Yamaha

Can jest topowym zawodnikiem skateboardingu i należy do Vans Turkey Skateboarding Team. Z kolei Mert dopiero niedawno porzucił karierę w branży reklamy cyfrowej. Obaj zapragnęli oddać się pasji motocyklowej w pełnym wymiarze godzin.

Bracia Uzer po raz pierwszy zwrócili uwagę i zainteresowanie Yamaha Motor Europe dzięki swojej konstrukcji na bazie Yamahy SR500 z 1982 roku. To właścicieli wystarczyło, aby koncern powierzył im dziewiczy model XSR700.

yamaha Yard Build XSR700_01
Yamaha Yard Built XSR700 Bunker Custom Motorcycles. Foto: Yamaha

„Wybraliśmy styl tracker i chcieliśmy uchwycić ducha wolności i swobody, do tego tak dużo, jak to tylko jest możliwe” – powiedział Uzer. Dodał również, że silnik twin to doskonała baza dla stworzenia maszyny lekkiej i zwinnej.

Ekipa customerów podniosła kanapę o 6 centymetrów, zwiększyła prześwit pod maszyną, przeprojektowała układ wydechowy z tłumikiem Akrapovic i zmieniła przednie koła na terenowe 19 cali. Panele nadwozia została zamienione na ręcznie wykonane aluminiowe pokrywy o grubości 2 mm.

yamaha Yard Build XSR700_02
Yamaha Yard Built XSR700 Bunker Custom Motorcycles. Foto: Yamaha

Modyfikację objęły także przednie i tylne zawieszenie, standardowe felgi poszły w zapomnienie, a na ich miejscu pojawiły się szprychowe obręcze Super Tenere z gumami Goldentyre GT 19 cali z przodu i 17 cali z tyłu. Kierownica to model Renthal, zaś część akcesoriów w rodzaju podnóżków, dźwigni hamulca i sprzęgła pochodzi ze zestawów Yamahy.

Grafika ma nawiązywać do lat 80. ubiegłego wieku. Jak wam się podoba efekt końcowy?

yamaha Yard Build XSR700_03
Yamaha Yard Built XSR700 Bunker Custom Motorcycles. Foto: Yamaha

Źródło: motorbiketimes.com

%d bloggers like this: