Sprzedaż motocykli Victory i Indian idzie w górę

Właściwie chodzi o sprzedaż motocykli z portfolio Polaris, amerykańskiej firmy, do której należą powyższe marki. W pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedaż podskoczyła o 18 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2015 roku.

Trójkołowy Slingshot na pewno przyczynił się wydatnie do  sukcesu, ale wydaje się, że to świetna sprzedaż motocykli Indian odpowiada za wzrost całego segmentu. Przypomnijmy, że motocykle Indian znalazły w pierwszym kwartale bieżącego roku o 50 proc. więcej odbiorców niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

indian_spring_01
Indian Springfield. Foto: rideapart.com

Całkowita suma ze sprzedaży motocykli wyniosła 188 245 000 dolarów. Polaris nie ujawnia danych z rozróżnieniem na poszczególne marki. W pierwszym kwartale 2016 roku firma rozpoczęła sprzedaż dwóch nowych model Victory Octane oraz Indian Springfield.

W podsumowaniu spółki pojawiał się również informacja o sprostaniu zapotrzebowaniu na motocykle Polaris, z czym wcześniej dystrybutorzy miewali problemy (aby nadążyć z popytem).

Victory Octane. Foto: victorymotorcycles.com

Dobre wyniki w segmencie motocykli nie idą niestety w parze ze sprzedażą w innych działach, choćby pojazdów terenowych, z których zyski spadły o 45 proc. Ogólnie rzecz biorąc Polaris zgłosiło zysk netto z pierwszego kwartału 2016 roku w wysokości 46,89 mln dol., czyli 0,71 dol. za akcję w 1 kwartale, który zakończył się 31 marca 2016 roku.

Dla porównania w pierwszym kwartale 2015 zysk netto wyniósł 88,6 mln dolarów i 1,30 dol. za akcje. Całkowita sprzedaż za pierwsze trzy miesiące bieżącego roku wyniosła 983 mln dolarów, co oznacza spadek o 5 proc. w porównaniu do 1Q roku ubiegłego, który amerykańska spółka zamknęła wynikiem 1,03 mld dolarów.

Źródło: rideapart.com

%d bloggers like this: