KTM RC 390 dopadła norma EURO 4. Co z tego wynikło?

RC 390 to jeden z flagowców KTM, który został dość niespodziewanie zmodyfikowany przez austriackiego producenta. Zmiany związane są z wprowadzeniem EURO 4, czyli nowych, rygorystycznych norm dotyczących emisji spalin.

Przypomnijmy, że z powodu EURO 4 niektóre firmy podjęły dość drastyczne kroki. Na przykład Yamaha wycofała ze swojej oferty dwa modele motocykli, czyli XJR 1300 i SR400.

KTM-RC-390-MY-2016_01
KTM RC 390. Foto: KTM

RC 390 na szczęście nie zniknie z firmamentu, ale zmiany konstrukcji są widoczne gołym okiem. Zmodyfikowany został cały układ wydechowy, który przemieszczono z dolnej części motocykla na prawy bok. Inne nowości to większe tarcze hamulcowe ( z 300 mm na 320 mm), lepsze sprzęgło, regulowane klamki, przepustnica ride-by-wire, nowa szyba i lusterka. Nieznacznie wydłużono również kanapę.

KTM RC 390 to jednocylindrowiec chłodzony cieczą o pojemności 372.2 cm3, który może wygenerować 44 HP. Wraz z płynami motocykl waży 147 kg.

KTM-RC-390-MY-2016_02
KTM RC 390. Foto: KTM

Sytuacja KTM jest obecnie bardzo dobre. Na początku roku firma założona przez Hansa Trunkenpolza ogłosiła wyniki sprzedaży za rok 2015 i pochwaliła się 15 procentowym wzrostem. Przypomnijmy, że całkowita suma ze sprzedaży motocykli wyniosła 1.02 mld euro. Austriacy sprzedali ponad 180 tysięcy motocykli marki.

Źródło: paultan.org

%d bloggers like this: