Harley przedstawił nowego Roadstera

harley-davidson-roadster_00
Foto: Harley-Davidson

Roadster to maszyna ogołocona z wszystkich dodatków, ale mocna i solidna. Ma nawiązywać do demonów prędkości Harleya z lat 50. i 60. ubiegłego wieku. Roadstera wyposażono w silnik V-Twin o pojemności 1200 cm3, czyli ten sam chłodzony powietrzem Evolution, ale mocniejszy niż standardowa konstrukcja o pojemności 883 cm3.

W pierwszej kolejności można dostrzec nowe, szprychowe koła, które w rzeczywistości są odlewami, podobnie jak w edycji z 2015 roku i większości Sporciaków, może poza Forty-Eight i Seventy-Two, w których zainstalowane są felgi z prawdziwymi szprychami.

2016 Roadster | LiveYourLegend. Źródło: You Tube, Harley-Davidson

Koła Roadstera inspirowane są klasycznymi modelami, przeplatane ramiona skierowano na zewnątrz, w przeciwne strony, co tworzy dość ciekawy widok i jak dodaje projektant Harleya – Ben McGinley – są lżejsze i lepiej odpowiadają wizji motocykla wzorowanego na maszynach torowych. Odlewane koła wykonano w rozmiarze 19 cali z przodu i 18 cali z tyłu. W poprzedniej wersji tylne koło miało 16 cali.

Największe zmiany dotyczą przedniego zawieszenia. Tradycyjną konstrukcję zastąpił odwrócony widelec 43 mm z trzystopniowymi sprężynami progresywnymi opartymi o masywne półki. Tylna sekcja wspiera się na amortyzatorach emulsyjnych, które od 2016 H-D wprowadził w wielu modeli w standardzie.

harley-davidson-roadster_01
Foto: Harley-Davidson

Amortyzatory posiadają trzystopniową, progresywną sprężynę śrubową o regulacji napięcia wstępnego. Skok tylnych amortyzatorów wynosi 8 cm, zaś przednich 11,5 cm. ABS jest w standardzie.

Inne szczegóły to inaczej wyprofilowany zbiornik o pojemności 12,5 litra, skrócony o 4 cm błotnik i mocno pocięta osłona pasa napędowego. Siodło jest mocniej głębiej wcięte i krótsze, ale z miejscem dla pasażera i podnóżkami w komplecie, co wcale nie jest takie oczywiste jeżeli spojrzymy na modele Iron 883 i zwykłego Superlow. Inna rzecz, że w 883R były w standardzie już wcześniej.

harley-davidson-roadster_02
Foto: Harley-Davidson

Uwagę zwraca także przedni, znacznie pomniejszony błotnik, zaś paskudne odblaski, które do tej pory przyklejone były do lag, trafił na boczne ścianki błotnika. Będzie łatwiej się ich pozbyć. Nieco inny kształt wydechów, których zakończenia nie są w Roadsterze tak ściśnięte na końcu, wreszcie wyglądają jak dwa kominy, a nie samojebka z dziubkiem w wykonaniu Ewy Chodakowskiej.

Do tego minimalistyczne, wycięte, czarne osłony, stanowią niezłe dopełnienie całości. Być może nowi właściciele Roadstera będą mniej chętniej je zmieniali. Dotychczas był to jeden z pierwszych elementów, który trafiał na półkę do garażu, a w miejscu fabrycznych części instalowano solidniejsze egzemplarze V&H lub Akrapovič.

harley-davidson-roadster_03
Foto: Harley-Davidson

Nowy Roadster jest wizualnie masywniejszy i bardziej zadziorny. Zobaczymy jak przyjmą go odbiorcy. Najmniej zapewne spodoba im się cena, która wyniesie 11 199 dolarów w Stanach Zjednoczonych, polskiej ceny jeszcze nie znamy.

Źródło: latimes.com

%d bloggers like this: