Polska, Hiszpania i Grecja zwycięzcami konkursu Yamaha Dealer Built 2016

Zakończyła się druga edycja konkursu Yamaha Dealer Built. Sympatycy customów z całej Europy w elektronicznym głosowaniu oddali przeszło 22 tysiące głosów, wybierając zwycięzców w trzech kategoriach: w klasie V2/V4 pierwsze miejsce zajął salon UHMA BIKE, wśród motocykli 1- i 2-cylindrowych zwyciężył hiszpański Eduardo Castro Motors.

W kategorii pojazdów z rzędowymi silnikami 4-cylindrowymi wygrał grecki Jigsaw Custom Motorcycles. Dodatkowo, jury wyłoniło własnego laureata, którym została polska firma POLand POSITION.

2016_YBDEALERCONTEST
Foto: Yamaha

Globalny projekt Yamaha Yard Built skupił najzdolniejszych projektantów z całego świata, którzy stworzyli niezwykłe motocykle na bazie modeli Sport Heritage. „

Kiedy zaczynaliśmy projekt Yard Built i zaprosiliśmy do niego najlepszych projektantów motocykli na świecie, nie spodziewaliśmy się, że nasi dealerzy będą w stanie im dorównać — powiedział Cristian Barelli, koordynator ds. marketingu Yamaha Motor Europe. — Tymczasem oni udowodnili, że projektowanie motocykli z serii Sport Heritage według własnej koncepcji nie jest wyłącznie domeną ekspertów z nieograniczonym budżetem.”

Spain_Eduardo Castro Motors_Mono Parallel-Twin Category (1)
BY DESIGN E.CASTRO. Foto: Yamaha

Hiszpańska firma Eduardo Castro Motors podbiła serca europejskich motocyklistów unikalnym projektem Yamahy XSR700, który został nazwany „BY DESIGN E.CASTRO”. Hiszpanie zdobyli cztery tysiące głosów w kategorii jednośladów jedno- i dwucylindrowych. Stylizację modelu XSR700, podkreślającą jego wytrzymałość, osiągnięto dzięki zastosowaniu opon z blokowym bieżnikiem, wyjątkowych reflektorów przednich i tylnych, niestandardowych błotników i pięknego siedzenia.

Wyjątkowy projekt polskiego dealera UHMA BIKE, bazujący na motocyklu VMAX, zwany „NOAH”, zdecydowanie zwyciężył w kategorii V2/V4, zdobywając imponującą liczbę 5470 głosów. Modyfikacje tylnego siedzenia, tylnych świateł i kierunkowskazów znacznie wygładziły stylizację tego pogromcy dróg.

Poland_UHMA Bike_V2-V4 Category (1)
UHMA Bike. Foto: Yamaha

Dodatkowe zmiany wprowadzone w zbiorniku paliwa, kierownicy, tarczach hamulcowych i dźwigniach nożnych to odważny krok, godny modelu VMAX. Zmiana w układzie wydechowym stanowi wykończenie, które zapewnia wyjątkowe brzmienie podczas jazdy.

Grecka firma Jigsaw Custom Motorcycles wystawiła do konkursu zmodyfikowaną XJR1300, która zdobyła 3503 głosy, zapewniając dealerowi triumf w kategorii motocykli z rzędowymi silnikami czterocylindrowymi. Ta maszyna o brawurowej stylizacji stanowi wspomnienie wyścigów lat 70., co osiągnięto dzięki pełnej owiewce zainspirowanej ówczesnymi trendami.

Greece_Jigsaw Custom Motorcycles_P4
Jigsaw Custom. Foto: Yamaha

W połączeniu z niestandardowym tyłem, wyjątkowymi felgami i czarnym, matowym wydechem motocykl jest maszyną, obok której nie można przejść obojętnie. Wykończenie w błyszczącej czerni z legendarną grafiką Yamaha Speedblock gwarantuje, że grecki projekt modelu XJR z pewnością będzie przykuwał wzrok.

Paweł Rybak i Grzegorz Dąbrowski z polskiej firmy POLand POSITION zwyciężyli w kategorii Faworyt Jury, prezentując niezwykle oryginalny projekt na bazie modelu XSR700. Oddaje on hołd pierwszej maszynie wyprodukowanej przez firmę Yamaha — modelowi YA-1 Akatombo, który został wprowadzony do użytku w 1955 roku. W myśl tego niesamowitego projektu bijące serce XSR700 obudowano niestandardowymi podzespołami, które sprawiają, że projekt firmy POLand POSITION łudząco przypomina legendarny motocykl.

Poland_Pol and Position_Grand Jury
POLand POSITION. Foto: Yamaha

Źródło: Yamaha

%d bloggers like this: