Bagger i ukryta tablica rejestracyjna

Baggery kilka lat temu rozpowszechniły się w Stanach Zjednoczonych a popularność tego stylu ciągle rośnie mimo że maszyny wyglądają trochę jak niedorobione, dziecięce rowerki.

Główną cechą stylu jest gigantyczne, przednie koło, często w rozmiarze 28 cali, ale jednocześnie stosunkowo wąskie. Inną zauważalną modyfikacją jest wysoka kierownica.

Źródło: FB, Bagger Militia

Wielka obręcz przedniego koła prawie zawsze służy do eksponowania najróżniejszych, bogatych wzorów. Bazą baggerów są ciężkie motocykle turystyczne, ale poza tonami ozdób, wzorów, chromowanych dodatków, niekiedy trudno dostrzec oryginalny model maszyny. Kicz i tandeta niestety często idzie w parze z tym stylem.

Na powyższym filmie jest jeden z przedstawicieli gatunku wykonany przez ekipę Jim Nasi Customs z Phoenix w Arizonie, ale najciekawsze rozwiązanie nie dotyczy motocykla, ale sprytnego patentu z chowającą się tablicą rejestracyjną.

BMW-Concept-101_01
BMW Concept 101. Foto: gearheads.org

I jeszcze jedno. Czy te motocykle mogą być mniej kiczowate? Interesującą propozycję baggera przedstawił w zeszłym roku koncern BMW. Chodzi o projekt K1600 Bagger. To na razie koncepcja, ale jest duża szansa, że zobaczymy ten motocykl na drogach.

%d bloggers like this: