Dobre, bo polskie! Dealerzy Yamahy proszą o pomoc

W lutym ruszyła druga edycja konkursu Yamahy, w którym europejscy dealerzy wraz z najlepszymi konstruktorami świata stworzyli własne projekty Yard Built na bazie motocykli z segmentu Sport Heritage.

Salony Yamahy, a wśród nich polskie firmy UHMA BIKE, POLand POSITION i MOTORLAND, przez całą zimę pracowały zgodnie z bardzo prostymi zasadami: budowy customa na bazie nowego motocykla Yamahy z serii Sport Heritage, z wykorzystaniem kilku oryginalnych akcesoriów.

XSR700_Akatombo (3)
POLand POSITION, XSR700 AKATOMBO . Foto: Yamaha

Teraz dealerzy potrzebują Waszej pomocy. Yamaha Motor Europe przyznaje nagrody najlepszym projektom podzielonym na trzy kategorie, zależnie od typu silnika: jedno- i dwucylindrowe, V2 i V4 oraz rzędowe „czwórki”. Dokonanie wyboru zwycięzców wyłącznie przez Yamahę byłoby jednak niesprawiedliwe, dlatego firma oddaje głos Internautom.

Wejdź na stronę, odszukaj trzy krajowe customy: VMAX NOAH, XSR700 AKATOMBO i VMAX ABADDON i kliknij „Like”, wspierając swoich lokalnych dealerów w walce o zwycięstwo w europejskim konkursie Yamaha Dealer Built. Głosowanie kończy się 31 marca br., a zwycięskie motocykle zostaną zaprezentowane na europejskich zlotach customów.

VMAX_Noah (4)
UHMA-BIKE, VMAX NOAH. Foto: Yamaha

I jeszcze info o maszynach. Ekipa z salonu UHMA-BIKE zbudowała swojego customa na bazie ponadczasowej, kultowej Yamahy Vmax 1700. Do jego budowy wykorzystała oryginalne akcesoria tuningowe marek Yamaha, Rizoma, Beringer, Otec, Prunus i innych, zmieniając m.in. zbiornik paliwa i kierunkowskazy, koła, tylny reflektor czy układ wydechowy. W efekcie powstał NOAH.

Z kolei Paweł Rybak i Grzegorz Dąbrowski z POLand POSITION zainspirowali się pierwszym motocyklem zbudowanym przez Yamahę – YA-1 z 1955 roku. Nieoficjalnie nazwano go wtedy Akatombo, czyli po japońsku: czerwona ważka.

XSR700_Akatombo (2)
POLand POSITION, XSR700 AKATOMBO . Foto: Yamaha

Bazę stanowi współczesna Yamaha XSR700, zaś w projekcie wykorzystano seryjne części z innych modeli Yamahy: 19-calowe koła od Virago 1100 oraz YZ426, przednią pompę hamulcową z YZF-R1 i mocowania kierownicy z Road Stara 1700.

Wiele elementów to wierne repliki z lat 50 – m.in. tłumik „rybka” połączony z seryjnymi kolektorami, kierownica czy opony z różnym bieżnikiem przód-tył. Na seryjny bak z XSR700 nałożono pokrywy z 1955 roku. Zamiast zbiorniczka płynu chłodzącego wykorzystano butelkę po sake. Projekt zawiera też seryjne akcesoria.

„Chcieliśmy pójść dalej niż większość twórców takich maszyn. Nie interesował nas często powielany przystanek w latach 80. czy uzbrajanie w zestaw najdroższych dodatków” – podsumowuje Grzegorz.

VMAX_Abaddon (10)
MOTORLAND, VMAX ABADDON. Foto: Yamaha

Trzeci custom na bazie Yamahy VMAX stworzył wrocławski dealer MOTORLAND. VMAX ABADDON został wykonany w konwencji „Individual” i wyraża swoim wyglądem „duszę” właściciela.

Motocykl zyskał karbonowe „body”, a więc m.in. przedni i tylny błotnik, obudowę zegarów, panele zbiornika i boczne, wloty powietrza czy kierunkowskazy. Seryjną tylną felgę zastąpiła szersza, w rozmiarze 240 mm, klamki hamulca i sprzęgła zostały wymienione na czarne, a całości dopełnił dedykowany układ wydechowy Akrapović.

VMAX_Abaddon (9)
MOTORLAND, VMAX ABADDON. Foto: Yamaha

Na indywidualne zamówienie Carlex Design wykonał lakierowanie i ręczne zdobienia, nadając VMAX-owi ABADDON biżuteryjnego szlifu. Dodatkowo, w zestawie do customa zostały przygotowane spójne wizualnie akcesoria – kurtka motocyklowa Faster Sons, plecak/torba motocyklowa, rękawiczki, karbonowy kask, podest garażowy, a nawet butelka unikatowej whisky.

Każdy z powyższych motocykli jest inny, ale wszystkie bardzo ciekawe. Warto oddać swój głos.

Źródło: yamaha

%d bloggers like this: