Amerykanie są dumni z Harleya?

Harley-Davidson potrafi zrobić reklamę nawet z kilkunastu ujęć na linii montażowej marki. Co najciekawsze większość Amerykanów rzeczywiście jest dumna ze swoich rodzimych, historycznych marek i najzwyczajniej je wspiera.

Według danych Trefis Team, holding Harley-Davidson posiada obecnie 50,6 % amerykańskiego rynku. I to mimo olbrzymiego naporu zagranicznych marek.

Awesome Harley Davidson Commercial of the York Plant. Źródło: You Tube, Shane Conley

Co prawda od szczytowego okresu w 2014 roku Harley zanotował spory spadek (obejmował wówczas 55 % rynku w USA), jednak kondycja motocyklowego giganta wciąż jest zadziwiająco znakomita, a przecież osiąga również znaczące sukcesy poza granicami Stanów Zjednoczonych.

Z perspektywy powyższego filmu tym bardziej żal, że nasze rodzime historyczne marki, np. Sokół czy WSK zostały zaprzepaszczone. Przypomnijmy, że ostatni egzemplarz WSK z polskiej taśmy montażowej zjechał 31 października 1985 roku.

Vehicle Operations, York, Pa. Foto: Harley-Davidson Inc.

Oczywiście Junak i Romet radzą sobie co raz lepiej, ale to produkcja chińska, a nie polska. Takich fabryk jak przedstawiona na filmie, czyli Harley-Davidson Vehicle Operations znajdująca się w mieście York w stanie Pensylwania, od lat już nie mamy. Może kiedyś to się zmieni.

Dodajmy, ze w „Mieście Białej Róży” produkowane są modele Touring, Softail, CVO, trójkołowce oraz części motocyklowe.

%d bloggers like this: