Potężny silnik W18 w… zegarmistrzowskiej miniaturze

W18 to oznaczenie silnika widlastego w układzie typu W składającego się z 18 cylindrów. W dwóch rzędach znajduje się po 9 cylindrów, zaś kąt zawarty pomiędzy nim wynosi 60 stopni.

Współczesne jednostki tego typu zaprojektowane zostały w latach 90. XX wieku przez Volkswagena i używane są w segmencie G oraz F. Najsłynniejszy obecnie pojazd, pod maską którego znajduje się W18, to Bugatti 18/2 Chiron.

building-mini-w18_01
Foto: legendaryspeed.com

Jest to silnik o pojemności 6250 cm3 i mocy 555 KM (408 KW) dostępnej przy 6800 obr./min. Równie potężny jest moment, który wynosi… 650 Nm przy 4000 obr./min. Z tym silnikiem Bugatti 18/2 Chiron może rozpędzić się do 350 km/h.

Silniczek na filmie jest miniaturą W18, lecz nie tylko statycznym modelem, który wygląda jak W18. To funkcjonujący, działający silnik. Warto nadmienić, że miniaturowa jednostka składa się w sumie z 469 części i 388 krzywek.

Construcción de un motor W-18.Źródło: You Tube, OCC, Yesus Wilder

Wykonanie niezwykle skomplikowanej miniatury zajęło konstruktorowi 1850 godzin, a w bardziej obrazowym przeliczeniu – dwa i pół miesiąca, oczywiście gdyby twórca pracował dzień i noc, 24 godziny na dobę. Tytaniczna praca, chociaż może bardziej… mrówcza.

Źródło: legendaryspeed.com

2 komentarze

  1. DOMINIK.SMEDA@INTERIA.PL

    W 3 RZEDACH PO 6 CYLINDROW- A NIE TAK JAK PISZE JAKIES BZDURY AUYOR ZE W RZEDACH PO 9 CYL- TO BY BYLO ZWYKLE V A NIE W

%d bloggers like this: