Co można zrobić ze starą Hondą CX500? Naprawdę wiele…

Można choćby oddać ją do chłopaków z Barn Built Cafe Racer, żeby się nią zajęli. BBCR to amerykańsk zespół twórców customów z okolic Chicago. Przebudowa Hondy wyprodukowanej z latach 80. XX wieku, zajęła im cztery miesiące.

HondaCX500_01
Honda CX500. Foto: barnbuiltcaferacer.com

Motocykl został w całości odnowiony i przerobiony poczynając od ramy i silnika. Modyfikacja polega na dostosowaniu tylnej sekcji do siedziska CNC i pozbyciu się naddatku. Wyrzucono również oba amortyzatory zastąpione solidnym monoshockiem od Showa. Rama była piaskowana i potrójnie lakierowana.

Źródło: CAFE RACER’s PASSION

W przeciwieństwie do licznych konstrukcji tego typu, twórcy z BBCR umieścili za kołem błotnik, który w większości przypadków zlikwiduje problem zafajdanych pleców i wrażliwych części motocykla.

System hamulcowy, zawieszenie, to wszystko nowe części. Zbiornik jest w oryginale, ale był czyszczony i na nowo malowany. Został odrdzewiony również od wewnątrz za pomocą preparatu Northern Tank.

HondaCX500_04
Honda CX500. Foto: barnbuiltcaferacer.com

Niektóre części zostały pobrane z innych modeli Hondy, np. prawa manetka z Hondy CBR250 z 2012 roku, reflektor z CB750F z 1980 roku a jeszcze inne części z egzemplarza CBR1000 z 2008 roku.

System wydechowy to samodzielna konstrukcja, grające ACDC tłumiki pochodzą z Lossa Engineering Stainless Muffers. Motocykl stoi na gumnach Michelin Commander II. Z przodu znajduje się koło 19 cali, a z tyłu 16 cali.

HondaCX500_02
Honda CX500. Foto: barnbuiltcaferacer.com

Ogólny efekt jest lepiej niż dobry, chociaż niebieskie owijki to chyba niekoniecznie dobry pomysł.

%d bloggers like this: