Ducati Dustbin Special wygląda jak… mydelniczka?

Ducati Dustbin Special został zbudowany przez Evana Wilcoxa. Maszyna powstała na potrzeby amatorskich imprez wyścigowych, takich jak Moto Giro d’California.

Bazą jest jednocylindrowa jednostka Ducati o pojemności 175 cm3. Silnik został mocno zmodyfikowany, niektóre części pochodzą z Megacycle, a na przykład gaźnik jest produkcji znanej marki Mikuni.

Ducati-175cc_6
Ducati Dustbin Special. Foto: silodrome.com

Wszystkie zmiany serca motocykla miała na celu zagwarantowanie niezawodności, pewnego rozruchu Ducati Dustbin Special, niezależnie od warunków.

Metalowa obudowa, wszelkie detale to ręczna robota Evana Wilcoxa, wykonana specjalnie dla tego egzemplarza. Główna, przednia część została zrobiona z jednego arkusza aluminium, podobnie jak osłona siedziska.

Ducati-175cc_1
Ducati Dustbin Special. Foto: silodrome.com

Zbiornik paliwa ukształtowano w stylu „jelly mould”, trzy zbiorniki wbudowano w owiewki, dzięki czemu customowy motocykl może brać udział w długodystansowych wyścigach szosowych.

Wyścigi, w których oryginalnie startowały podobne maszyny, zostały zakazane jeszcze w 1958 roku przez Międzynarodową Federację Motocyklową (FIM).

Ducati-175cc_5
Ducati Dustbin Special. Foto: silodrome.com

Zakaz wprowadzono po serii wypadków i podnoszącymi ryzyko wypadku cechami tych motocykli, np. ograniczonej z powodu owiewek ruchomości kierownicy czy niestabilności w zakrętach.

Prezentowany egzemplarz autorstwa Evana Wilcoxa, będzie można zakupić podczas Las Vegas Motorcycles Auction organizowanej przez Bonhams w dniu 7 stycznia 2016 roku.

Ducati-175cc_4
Ducati Dustbin Special. Foto: silodrome.com

Szacunkowa kwota, za którą Ducati Dustbin Special zostanie wylicytowany, wynosi ok. 10-14 tys. dolarów.

Źródło: silodrome.com

%d bloggers like this: