Saietta NGS. Strach się bać

Brytyjska firma Saietta stworzyła motocykl, który jest pokazem radykalnej inżynierii, chociaż złośliwi mogliby stwierdzić, że tylko motocyklową wersją dromadera.

Futurystyczny wygląd elektrycznej konstrukcji Saietta to wynik kilku nietypowych rozwiązań. Przede wszystkim przesunięcia w górę masywnego przedziału akumulatorów i zastosowanie półokrągłej obudowy.

saietta_01
Saietta NGS. Foto: Saietta

Zabieg ten sprawia, że motocykl wygląda nieco jak wieloryb wyrzucony na brzeg. Ciekawe czy przesunięcie środka ciężkości w górę nie pogarsza zachowania motocykla, na przykład w zakrętach?

Kolejna rzecz to podwójne wahacze przedniego koła. Z tego powodu przednia opona wydaje się jakby schowana pod czołową sekcja motocykla. Trzecia rzecz to nietypowy tylny wahacz, a właściwi cała kratownica z rur spawanych, której amortyzację zapewnia pojedynczy monoshock.

SAIETTA PURE POWER FILM PROMO . Źródło: You Tube, Saietta

Wizualne te pomysły zaowocowały niezwykle dynamiczną, groźnie wyglądająca sylwetką, ale też wrażeniem pewniej ciężkości. Trzeba jednak przyznać, że motocykl skupia uwagę.

Saietta to firma, która budową motocykli elektrycznych zajmuje się od 2008 roku i jest wiodącym producentów silników elektrycznych oraz technologii akumulatorów stosowanych przez innych producentów na całym świecie.

saietta_02
Saietta NGS. Foto: Saietta

Saietta NGS to nazwa, która jest skrótem od Next Generation Saietta. Prezentowa maszyna to prototyp, ale właściciele włoskiej firmy mają bardzo konkretne plany i chcą wdrożyć projekt a następnie sprzedawać swój motocykl nie dalej niż za rok.

Saietta oznacza we włoskim dialekcie błyskawicę. To pomysł współzałożyciela firmy i jej prezesa Laurence’a Marazzi. Wraz z Arvindem Rabadia zbudowali zespół, który opracował niezwykły motocykl. Zatrudnili również Cedrica Lyncha, specka od elektrycznych pojazdów. Siedziba Saietta mieści się w Oxfordshire.

Saietta NGS ma oferować wydajność prawdziwego superbike’a, czyli moc ponad 200 KM i 110 Nm momentu obrotowego. Rama motocykla to obudowa typu monokok, co oznacza brak klasycznej ramy. Aby była wystarczająco mocno została wykonana z włókna węglowego.

saietta_03
Saietta NGS. Foto: Saietta

Specjaliści z Saietta użyli także o wiele wydajniejszych niż obecnie ogniw, natomiast szczegóły technicznie dotyczące tych aspektów specyfikacji są na razie niejawne.

Ponieważ motocykl ma trafić do sprzedaży na początku 2017 roku, ujawniono wstępną cena bolidu. Nie będzie niska. Saietta NGS ma kosztować ok. 58 tys. funtów, czyli 345 tys. złotych.

Źródło: motorcyclenews

%d bloggers like this: