Prototyp Praëm SP3 ma niezwykły wygląd i styl

Praëm to nie jest znana marka, co specjalnie nie dziwi, biorąc pod uwagę fakt, że firma powstała w 2014 roku i nie ma na swoim koncie żadnych znaczących osiągnięć. To się jednak może wkrótce zmienić z powodu projektu o nazwie AE 15 SP 3.

Praëm to przede wszystkim dwoje założycieli, Sylvain i Florent Berneron. Pierwszy z braci pracował przez pięć lat dla BMW jako projektant i designer, zaś drugi był specjalistą w dziedzinie aeronautyki i mechaniki we francuskiej armii.

praem_01
Praëm SP3. Foto: praem.fr

Projekt braci jest we wcześniej fazie budowy. Francuzi przyznają się, że użyty silnik to jednostka z 15-letniej Hondy VTR1000 SP1, ale aktualnie w ich koncepcji chodzi głównie o nowe nadwozie, które prezentuje się bardzo ciekawie.

Obecnie Praëm nie zdradza wielu szczegółów, wiadomo jedynie, że nadwozie zostało wykonane z lekkich stopów. Niektóre elementy, jak przednia owiewka, część obudowy siedziska oraz boczne osłony silnika, zostały skonstruowane z cienkich drutów aluminiowych, a nie arkusza metalu.

Osiągnięto tym samym świetny wygląd i interesując fakturę materiału, ale pomysł ten będzie zapewne bardzo kosztowny w produkcji.

praem_02
Praëm SP3. Foto: www.visordown.com

Rama i wahacz są od wspomnianego modelu SP1, ale przedni widelec to zaawansowany model Ohlins FGR. Koła wyposażono w zaciski radialne Brembo .484, które współpracują z karbonowo-ceramicznymi tarczami. Obręcze kół marki Rotobox, również wykonano z karbonu.

Jedynym instrumentem pokładowym w prototypowej wersji motocykla jest chronograf Tag Hauer Monaco. Co ciekawe, plany Praëm na rok 2016 nie dotyczą tylko tej jednej konstrukcji.

Francuzi chcą zaprezentować także maszyny w stylu cafe racer, scrambler, customowego V-twina i dwie wersje naked bike’ów. Plany są więc szerokie, zobaczymy jak Francuzi poradzą sobie z realizacją.

Źródło: visordown.com

%d bloggers like this: