Superdual to turystyczne enduro, które wkrótce pojawi się na rynku

Chiński kapitał rozpychający się na całym świecie i nikogo to już nie dziwi. Od czasu przejęcia pięć lat temu marki Volvo przez chińską firmę Geely, co kosztowało biznesmenów z Państwa Środka 1,8 mld dolarów, co raz częściej chińskie znaczy dobre. To znak czasów.

Na dodatek Chińczycy rozumieją oddanie Europejczyków ich rodzimym markom, dlatego pozwalają funkcjonować działom przejętych firm jak dotychczas, jedynie pod własną kontrolą. Kolejną firmą wyciągniętą z tarapatów przez chińskich inwestorów jest włoska marka SMW.

swm_01
Superdual. Foto: www.swm-motorcycles.it

SMW ma za sobą ponad czterdzieści lat tradycji, ale jeszcze w połowie lat 80. ubiegłego wieku, pod naporem konkurencji, fabryka w Mediolanie przestała produkować motocykle. Nostalgię do włoskiej marki wykorzystała chińska firma Shinneray, która wsparła Włochów i pod jej szyldem wystawiła turystyczne enduro pod nazwą Superdual.

Ten interesujący wizualnie, lekki turystyk (159 kg) napędzany jest silnikiem o pojemności 600 cm3 od Husqvarny, a konkretniej od modelu TE630 z 2012 roku. Moc chłodzonego cieczą silnika wynosi 50 KM.

swm_02
Superdual. Foto: www.swm-motorcycles.it

Równą jazdę modelu Superdual zapewni sześciobiegowa skrzynia. Bak ma pojemność 19 litrów. W konstrukcji przeważają firmowe podzespoły, np. widelce od Marzocchi i amortyzatory Sachsa. Przednie koło ma 19, zaś tylne 17 cali. Szerokość opon to analogiczne 110 i 140 mm.

Właściwie tylko tyle na razie wiadomo. Superdual pojawi się na rynku już w przyszłym roku. Czy lekkie, turystyczne enduro od Shineray / SWM ma szansę na sprzedażowy sukces? W tej chwili wiele zależy od ceny, która wciąż jest tajemnicą. Trzeba jeszcze trochę poczekać.

Superdual. Foto: www.swm-motorcycles.it

Źródło: www.autoevolution.co

%d bloggers like this: