Ulepszony Schuberth SR1 trafi do klientów na początku przyszłego roku. Co na pokładzie?

Podczas zakończonych niedawno targów EICMA w Mediolanie, niemiecka firma Schuberth zaprezentowała unowocześnioną wersję kasku dual sport Schuberth SR1.

Konstrukcja ma zapewnić wszechstronność i bezpieczeństwo nowoczesnego kasku szczękowego, ale posiada też atuty, które pozwolą sprostać konstrukcji podczas jazdy typu off-road.

Schuberth SR1_1
Schuberth SR1. Foto: www.schuberth.pl

Mówiąc krótko, jeśli chcesz przekroczyć Himalaje na motocyklu albo tylko pojechać wiejską droga do cioci na obiad, Schuberth jest gotowy, aby ci w tym dopomóc. Czy to nie wspaniałe?

A teraz na serio. Niemcy postanowili połączyć zalety kasków sportowych z cechami kasków szczękowych i wglądem oraz odczuciem kasku integralnego. Jak to zrobiono? Otóż część szczękowa E1 łatwo się odblokowuje oraz podnosi wraz z szybką i daszkiem. Ponadto szyba jest odporna na zarysowania, z anty-fogiem i łatwa do wymiany. W zestawie znalazła się również blenda przeciwsłoneczna obsługiwana suwakiem.

Schuberth SR1_2
Schuberth SR1. Foto: www.schuberth.pl

Możliwość otwarcia kasku nie wpłynęła negatywnie na aerodynamikę. Testy w tunelu aerodynamicznym wykazały, ze udoskonalony kształt dobrze radzi sobie podczas dużych prędkości, zaś dodatkowy spojler zapewnia wysoką stabilność. Ponadto kask jest cichy, co podczas szybkiej jazdy ma znaczenie.

W wypadku jazdy typu off-road ważniejsza będzie poprawiona wentylacja składająca się z systemu wewnętrznych kanałów i trzech niezależnie sterowanych układów wentylacyjnych. Dolna wentylacja szczękowa wyposażona jest w filtr powietrza, aby użytkownik nie wdychał pyłów z gruntowych dróg.

Schuberth SR1_3
Schuberth SR1. Foto: www.schuberth.pl

Skorupa E1 została wzmocniona, zaś wewnętrzna EPS ma różne stopnie gęstości, aby zapewnić najlepsze dopasowanie. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu Anti-Roll-Off-System, poprawiono bezpieczne dopasowanie w sytuacjach kryzysowych. Oczywiście wnętrze jest wykonane z materiału antybakteryjnego i można je wyciągnąć oraz uprać.

Kask E1 posiada dwie fabrycznie zainstalowane anteny dla Bluetooth i radia FM. Anteny są przegotowane do montażu systemu komunikacji SRC do rozmów z pasażerem, połączeń telefonicznych, czy słuchania muzyki.

Schuberth SR1_4
Schuberth SR1. Foto: www.schuberth.pl

Ulepszona wersja kasku E1 pojawi się w sprzedaży już w styczniu albo lutym (kaski w tradycyjnych kolorach), oraz w marcu na półki trafi pięć nowych wariantów kolorowych. Cena? Niemała. 2699 zł. W wypadku pięciu modeli z niestandardową grafiką cena podskoczy do 2999 zł. Szybki również będą kolorowe, w siedmiu opcjach. Chyba na pociechę, bo cena jest SR1  zaporowa.

Źródło: www.schuberth.pl

%d bloggers like this: