Nowy Ducati XDiavel i jego diaboliczne moce

Ducati wchodzi na rynek nowoczesnych cruiserów. Na dodatek wbija się z rykiem widlastego, 156-konnego silnika Ducati Testastretta DVT 1.262.

ducati-xdiavel-cruiser-5
Ducati XDiavel. Foto: Ducati

XDiavel ma gwarantować całą gamę wrażeń i przeżyć, które w dłuższej perspektywie będą oznaczać problemy właściciela z nadciśnieniem, ale jest to cena, jaką poniesie z najwyższą przyjemnością.

ducati-xdiavel-cruiser-6
Ducati XDiavel. Foto: Ducati

Falista linia motocykla, którą ukształtowano poprzez mocno wysunięty do przodu widelec i płynny profil baku, przełamana została ostrym ogonem, potężnym, odsłoniętym, tylnym kołem i nagim silnikiem. Usunięto z niego, na wzór eleganckich customów, wszystkie psujące efekt przewody.

Dzięki temu w niesamowity sposób połączono minimalizm z wrażeniem przepychu.

ducati-xdiavel-cruiser-9
Ducati XDiavel. Foto: Ducati

Silnik Testastretta zaczyna nieść ridera od 3000 obr./min., maksymalny moment to 5000 obr./min (129 Nm). Zupełną nowością w wypadku Ducati jest zastosowanie przeniesienia napędu za pomocą paska.

Zegar to kolorowy wyświetlacz TFT 3.5 cala. Motocykl wyposażono również w system antypoślizgowy Bosch MSC, czujniki bezwładności IMU, system kontroli trakcji (DTC)

ducati-xdiavel-cruiser-14
Ducati XDiavel. Foto: Ducati

Ta maszyna wygląda jakby kochała prędkość, a to nie jest przecież jej domena. Pasażer nie ma łatwego życia na tym motocyklu, lepiej chyba, żeby został w domu.

ducati-xdiavel-cruiser-26
Ducati XDiavel. Foto: Ducati

Być może XDaviel nie zagrozi konkurentom ze znaczkiem Harleya lub Victory, ale na pewno mocno zamiesza na rynku. Ducati obiecuje, że już wkrótce zobaczymy XDiavela na drogach.

Źródło: ibtimes

%d bloggers like this: