Zeema Project 3 to custom, który ma nawiązywać do… łodzi marki Riva Aquarama

Zeema Innovations od jedenastu lat zajmuje się supportem, współpracą i rozwiązywaniem problemów technicznych ekip biorących udział w najsłynniejszych wyścigach świata, łącznie z Grand American Rolex GT, FIA European, Australian GTP, Le Mans 24 hr i wielu innych.

Zeema Project 3_01
Zeema Project 3. Foto: Dominic Hinde

Firma zajmuje się również własnymi badaniami na polu innowacji motocyklowych, zaś ostatnim osiągnięciem Zeema jest tajemniczy Project 3. Pełna nazwa maszyny brzmi Zeema Project 3 Speed Triple.

Bazą konstrukcji został angielski Triumph Speed Triple, maszyna ponoć trudna do modyfikacji, na dodatek o reputacji „brzydkiego kaczątka”. W oryginalne jest to klasyczny street fighter z 132 koniami mechanicznymi mocy, 105 Nm momentu obrotowego i sześciobiegową skrzynią.

Zeema Project 3_02
Zeema Project 3. Foto: Dominic Hinde

Chris Tweed z Zeema widział w tym motocyklu olbrzymi potencjał i idealnego dawcę z wielkim silnikiem, potrójnym rykiem z gardzieli i wyjątkową konstrukcją, na którą składał się pojedynczy wahacz i kilka innych, ciekawych rozwiązań.

Nietypowy okazał się nie tylko bazowy motocykl, ale również zastosowana koncepcja. Otóż Tweed postanowił wzorować się na eleganckich łodziach motorowych Riva Aquarama. Są to niezwykle szlachetne, ale przy tym mocne motorówki i jachty motorowe, które znane są jako „Ferrari świata łodzi”.

Zeema Project 3_03
Zeema Project 3. Foto: Dominic Hinde

Tweed odnalazł pewien egzemplarz na eBayu i wykorzystał go jako dawcę części, wykonanych z brzozowego drewna elementów fundamentu siedziska, czy też materiału pokrycia.

Kolejne zmiany dotyczyły praktycznie każdego aspektu motocykla. Tweed przerobił przednie i tyle zawieszenie. Oryginalne koła zostały wymienione na Borranis, pierwotnie zaprojektowane dla Ducati Monster S4T. Wydech musiał został zminimalizowany, aby nie odwracał uwagi od eleganckiej linii ogona, chociaż Tweed wolałby zapewne, żebyśmy mówili o… rufie.

Zeema Project 3_04
Zeema Project 3. Foto: Dominic Hinde

Najbardziej kontrowersyjnym pomysłem okazało się nowe umiejscowienie chłodnicy oleju, która znalazła się w miejscu przedniego reflektora. Prędkościomierz został zmarginalizowany i przeniesiony na górną półkę spinającą lagi amortyzatorów. Tylne światło znalazło się poniżej wystawionej ponad fale rufy.

Rama, pokrywy silnika, hamulce były na potrzeby projektu demontowane, piaskowane i na nowo malowane w najbardziej eleganckim kolorze oceanicznych łodzi, czyli klasycznym, białym odcieniu.

Zeema Project 3_05
Zeema Project 3. Foto: Dominic Hinde

Chris Tweed jest bardzo zadowolony ze swojego działa, chociaż niezaprzeczalnie jest to projekt odrobinę kontrowersyjny…

Źródło: thebikeshed.cc

%d bloggers like this: