Honda CB 750 miała zostać reklamą duńskiego browaru, ale zamiast tego wróciła do korzeni stylu

Co można zrobić ze starą Hondą CB 750 UV z 1996 roku? Fanatyczni zwolennicy Yamahy powiedzieliby pewnie, że wyrzucić na złom, ale ekipa z Unikat 1/1 Motorworks & Studio postanowiła dać starawemu egzemplarzowi japońskiego motocykla, jeszcze jedną szansę.

hodan_confederacer_02
Honda CB 750 UV Foto: Unikat 1/1 Motorworks & Studio

Początkowo baza miała być częścią zupełnie innego projektu, customa z logo Mikkellera, kopenhaskiego browaru, którego specjały sukcesywnie zdobywają zwolenników na całym świecie. Ekipa z Unikat podczas zdejmowania fabrycznych elementów maszyny odkryła jej wyjściowe kształty.

Dzięki temu co zobaczyli, zmienili oryginalną koncepcję, a na potrzeby realizacji pomysłu związanego z Mikkellerem zakupili jeszcze jeden, inny motocykl.

hodan_confederacer_03
Honda CB 750 UV Foto: Unikat 1/1 Motorworks & Studio

Wyjściowy egzemplarz Hondy CV 750 UV okazał się zachowany w doskonałym stanie i szybko ukazał swoje prawdziwe oblicze. Dzięki temu, w trakcie prac demontażowych, na pierwszy plan zaczęła wysuwać się nowa wizja. Po prostu Honda. Taka, jaka powinna być. Surowa i minimalistyczna, z lekkim tyłem i masywnym przodem. Czy to się udało?

Ingerencje poszły dość daleko. Obcięta została tylna część ramy i w konsekwencji CB 750 stała się motocyklem jednoosobowym. Stara kanapa dla pary japońskich emerytów została oczywiście zdemontowana. Jej miejsce zajęło proste, ręcznie wykonane siedzisko dla podążającego drogą bushidō motocyklisty.

hodan_confederacer_04
Honda CB 750 UV Foto: Unikat 1/1 Motorworks & Studio

Na przedzie customa znalazła się lampa z niebieskim LED. Nietypowym pomysłem było dobranie nowego lakieru do koloru i temperatury światła LED. Stąd właśnie skrót UV w nazwie chłopaków z Unikat. Kolejne zmiany objęły kierownicę, nowe mocowanie tablicy z boku, lusterka, itd.

Tył customa zyskał gazowe amortyzatory. W nowym życiu Honda CB 750 UB nie potrzebowała też stacyjki. W jej miejscu pojawił się immobilizer. Czy taka surowa wersja w zimnym, niebieskim odcieniu, daje radę?

hodan_confederacer_05
Honda CB 750 UV Foto: Unikat 1/1 Motorworks & Studio

Źródło: Unikat

%d bloggers like this: