BMW C 650 GT i BMW C 650 Sport w wersji na rok 2016. Jeszcze bardziej zautomatyzowane i bezpieczne

Kiedy kilka lat temu niemiecki koncern BMW postanowił zaistnieć w eleganckim towarzystwie maxi skuterów, fani Burgmanów 650, Yamahy z rodziny T-Max i Hondy Silver Wing 600, stukali się w czoło.

Wydawało się, że nie ma już miejsca na kolejne, ciężkie skutery, bo zwyczajnie nie znajdą się nie chętni na rynku zdominowanym przez sprawdzone i lubiane marki oraz konstrukcje.

bmw_c650sport_c650gt_01
BMW C 650 GT i BMW C 650 Sport 2016. Foto: www.1000ps.at

Sukces BWM udowodnił, że jest to nisza, która nadal ma spory potencjał. Każdy, kto miał przyjemność dłużej pojeździć któryś z egzemplarzy maxi skuterów, z miejsca zauważa niesamowitą wszechstronność tych konstrukcji.

Wygoda, przestrzeń bagażowa, automatyczna skrzynia biegów, nieprzeciętne osiągi sprawiają, że jeśli ktoś stawia na praktyczność, nie znajdzie nic lepszego od maxi skutera. Na dodatek niekoniecznie na krótkich odcinkach w mieście.

bmw_c650sport_c650gt_02
BMW C 650 GT i BMW C 650 Sport . Foto: YT, MotorcyclesDreams

BMW utrafiło w dobry czas. Idąc za ciosem, Bawarczycy stawia na swoje dwie sztandarowe maszyny, modele C 650 GT i C 650 Sport. Niemiecki koncern właśnie przedstawił wersje na rok 2016.

Zgodnie z nazwą, jednoślady nieco różnią się od siebie. Wersja sportowa przeznaczona jest dla osób, które lubią podkręcić manetkę gazu, co oznacza m.in. przedefiniowane nadwozie, ulepszoną areodynamikę.

Standardowe jednostki napędowe o pojemności 650 cm3 oferują 60 KM przy 7500 obr./min. Dostępna jest także nieco słabsza, 48-konna wersja (maksymalny moment obrotowy 7000 obr./min).

The new BMW C 650 Sport and the new BMW C 650 GT. Źródło: You Tube, BMW Motorrad

W obu jednostkach ulepszono zawieszenie, poprawiono amortyzację, w standardzie pojawiło się ABS oraz ASC (automatyczna kontrola stabilności), a także automatyczne światła jazdy dziennej i ciekawe rozwiązanie o nazwie Side View Assist (dla modelu C 640 GT).

W praktyce chodzi o sygnał ostrzegawczy w lusterku, który informuje kierowcę, że strefa obok skutera jest zajęta. Działanie tego systemu zaprezentowano na poniższym filmie.

Maxi scooter BMW C 650 Sport 2016 BMW C 650 GT 2016. Źródło: You Tube, WebMundomotero

Warto dopowiedzieć, że Side View Assist eliminuje zjawisko „martwego pola”, czym wspomaga kierowcę podczas wykonywania manewrów na drodze. Komunikaty czujników ultradźwiękowych weryfikowane są przez układ elektroniczny systemu w celu wykluczenia ewentualnego fałszywego alarmu.

Ciężkie skutery BMW zyskały również nowe skrzynie biegów CVT i poprawione oprogramowanie, czego konsekwencją jest wyższa dynamika.

Zmiany kosmetyczne dotyczą choćby nowych projektów zegarów, tylnej lampy w modelu C 650 GT i po trzy warianty kolorystyczne dla każdego z dwóch modeli.

Ile kosztują te dwukołowe cacka? Zeszłoroczny model BMW C 650 GT można zakupić za 46 800 zł. BMW C 650 Sport w ofercie polskiego dealera jest do wzięcia za 44 900 zł. Prawie jak za darmo…

Źródło: nieuwsmotor

2 komentarze

%d bloggers like this: