Kto powiedział, że cafe racer musi mieć w ramie przynajmniej pół litra? Zobacz Suzuki GN 125

Suzuki GN Miedziana to ambitna konstrukcja od UNIKAT Motorworks, na bazie szosowo-turystycznego motocykla produkowanego od 1982 roku przez zawziętych Japończyków.

Ten czterosuw o pojemności 124 cm3 nawet w oryginale nie prezentuje się źle, co zawdzięcza podwoziu nawiązującemu do soft chopperów z lat 80. I długiemu, klasycznemu widelcowi teleskopowemu.

gn125_miedziana_01
Suzuki GN Miedziana. Foto: UNIKAT Motorworks

Mimo swego niezaprzeczalnego uroku, GN 125 był jednak pozbawiony szyku, jakim wręcz emanuje w wersji GN Miedziana. Nabrał też ducha, charakteru i drapieżności, w czym wcale nie przeszkadza ma małe, 125-centymetrowe serce.

Oczywiście zanim Suzuki GN Miedziana stał się takim elegantem, przeszedł długą drogę, poczynając od totalnej rozbiórki, zabawy palnikiem, spawania, piaskowania, aż do malowania proszkowego i wreszcie lakierowania. A następnie ponownego składania i wymiany niemałej ilości części.

gn125_miedziana_02
Suzuki GN Miedziana. Foto: UNIKAT Motorworks

Trzeba nadmienić, że oryginalna rama została przez UNIKAT Motorworks bezwzględnie pocięta. Było to konieczne, żeby uzyskać lepszą sylwetkę, natomiast aby nowy kształt został wyeksponowany, wszelkie instalacje pracowicie ukryto. Razem z królikiem. W kapeluszu.

Jednoślad przeszedł wiele modyfikacji. Na pierwszy plan wysuwają się miedziowane lagi, koła i detale, które sprawiają, że cafe racer z UM nabiera lekko oldskulowego klimatu. Można bez problemu wyobrazić sobie GN Miedziana obok Avro 621 Tutor, dwupłatowca z lat 20. ubiegłego wieku.

Obie maszyny stanowiłyby dobraną parę. Do kompletu należy dodać jeszcze zamontowane na motocyklu skórzane manetki i oczywiście wykończoną brązową skórą kanapę. A gdzie pilotka?

gn125_miedziana_03
Suzuki GN Miedziana. Foto: UNIKAT Motorworks

Elegancką, głęboką czerń, uzyskano w specjalny sposób. Na czarny lakier baku położona została warstwa szklanej powłoki (by Black Diamond Detaling Center), która zapewnia dodatkową ochronę i mięsisty kolor.

Modyfikacje nie ominęły też napędu. W gaźniku umieszczono większą dyszę główną. W zestawie pojawił się kubek filtra stożkowego KN, skrzynka akumulatora została zamieniona na małego Shorai, do którego dorobiono nowe mocowanie.

gn125_miedziana_04
Suzuki GN Miedziana. Foto: UNIKAT Motorworks

Koła zostały przeplecione na 18 cali, a oryginalne opony wymieniono na Metzeler Block C, które charakteryzuje klasyczny wzór bieżnika i profil z szerokimi zaokrągleniami stworzony w celu zwiększenia precyzji i ułatwienia prowadzenia.

Można się chyba zgodzić, że Suzuki GN od UNIKAT Motorworks rzeczywiście jest unikalnym projektem…

Źródło: UM

%d bloggers like this: