Yamaha Bolt i Harley-Davidson Iron będą miały konkurenta od Moto Guzzi? Być może…

Ustrzelona na ulicy maszyna od Moto Guzzi wskazuje na to, że włoskie producent motocykli pracuje nad jednośladem w stylu vintage cruiser opartym na platformie V7. Uwagi Włochów nie umknął spektakularny sukces modelu Bolt od Yamahy (XV950) i prawdopodobnie firma z Mandello del Lario nad jeziorem Como, postanowiła powalczyć w kategorii, którą aktualnie okupuje Yamaha XV950 i H-D Iron 883.

Moto Guzzi. Foto: BMH-Images, motorcyclistonline.com

Chociaż sfotografowany na ulicy model jest ewidentnie mocno eksperymentalny, bystre oczęta mogą dostrzec pewne wymowne szczegóły. Silnik wygląda nieco odmienne od modelu V7, pokrywy zaworów są większe, zmieniona została miska olejowa. Dolna część podwójnej kołyski ramy jest jakby niedokończona, prawdopodobnie zajdą w tym obszarze spore zmiany.

Eksperymentalny model jest niższy z tyłu niż V7, z ewidentnie tymczasowym mocowaniem tablicy rejestracyjnej. Przód wydaje się szerszy, kierownica jest bardziej płaska. Uwagę zwracają też potężne balony opon Continental ContiMilestone. Znaczniej mniejszy zbiornik paliwa również jest odejściem od dotychczasowego stylu V7.

Moto Guzzi. Foto: BMH-Images, motorcyclistonline.com

Biorąc pod uwagę, że cena modeli z rodziny V7 oscyluje w okolicy opłaty za motocykl Yamaha Bolt i Harley-Davidson 883 Iron, Moto Guzzi może bez większych problemów dołączyć do rywalizacji w tej kategorii. Oczywiście w Polsce będzie to trudniejsze, bo włoskie motocykle nie cieszą się takim poważaniem jak japońskie, amerykańskie, czy niemieckie maszyny.

Dodajmy jeszcze, że Włosi mają podstawy, żeby poskładać nowy, udany motocykl. W końcu dwucylindrowy V7, który pojawił się jeszcze w 1967 roku i wyposażony jest w jednostkę 703 cm3 w układzie V90 stopni, od lat święci triumfy i jest ceniony nie tylko na rynku włoskim. Model Moto Guzzi V7 Classic mógłby spokojnie stać się bazą dla nowego rozdania.

Moto Guzzi V7 II Stone. Foto: www.raptorsandrockets.com

W chwil obecnej, u polskiego dystrybutora marki znajdują się dwa model oparte na V7. Chodzi o V7 II Stone, którego cena wynosi 34 900 zł oraz V7 II Special wycenionego na 38 900 zł. Oba motocykle dysponują 48 KM przy 6200 obr./min. Maksymalny moment 60 Nm jest dostępny już przy 2800 obr./min.

Źródło: motorcyclistonline

%d bloggers like this: