BMW od chłopaków z Rat Bikes to niemiecka solidność i polska fantazja. Efekt? Zobaczcie sami

Rat Bike to dwóch Marcinów, pasjonatów, motocyklowych maniaków, którzy mają jeden cel; uratować zapomniane, porzucone, nadgryzione zębem czasu i korozją, legendarne motocykle z przełomu lat 60. I 70. ubiegłego wieku. I dać im nowe życie we współczesnej odsłonie.

Wyjątkowość przeróbek ekipy z Rat Bikes polega na tym, że nie ograniczają się jedynie na wstawienia nowego silnika, wypiastowania i pomalowania zardzewiałych elementów, ale dosłownie biorą każdą śrubę i część pod lupę. Tak powstają wyjątkowe motocykle łączące przeszłość z teraźniejszością, m.in. BMW R65 LS.

Rat Bikes BMW R65LS. Foto: Gauza Łukasz equine photography

Motocykl wykonano w stylu bobber, czyli maszyny w czystej postaci. Od lat 40. XX wieku, kiedy miłośnicy motocykli dostrzegli, że jednoślady wojskowe powracające z wojny są ogołocone ze wszystkich dupereli i dzięki temu surowsze, lżejsze i piękniejsze, rozpoczęła się kariera tego stylu budowy.

Sztuka polega na tym, aby zdjąć jak najwięcej, ale zrobić to tak, aby części, które pozostały, nadały maszynie wyjątkowego charakteru. Starczy to sobie wyobrazić, żeby zrozumieć, jakie to trudne.

Rat Bikes BMW R65LS. Foto: Gauza Łukasz equine photography

Maszyna, która trafiła na warsztat Rat Bikes, to BMW R65LS rocznik 1983. Silnik o pojemności 650 cm3 to chłodzony powietrzem boxer twin, w którym galopuje 50 mechanicznych koni (37.3 kW) przy 7250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 52.3 Nm przy 6500 obr./min.

Goście z Rat Bikes dokonali głębokich, bezkompromisowych zmian. Przednie zawieszenie Springer WLA zostało skrócone, a obie lamy wymieniono, reflektor na akcesoryjny model Arisona, a tylną na Vintage Black Beauty.

Rat Bikes BMW R65LS. Foto: Gauza Łukasz equine photography

Również prędkościomierz trafił do kosza, a w jego miejsce pojawił się Motogadget MTS Speedster. Opony to renomowany model Avon Speedmaster MXII 3.25/19.

Silnik objęło stosunkowo mało zmian, lecz stary gaźnik zamieniono na mocny model MIKUNI VM38. Zbiornik paliwa został wzięty od Hondy CB50. Lista modyfikacji jest o wiele dłuższa, ale udało się połączyć nowoczesność ze staromodnym wyglądem.

Rat Bikes BMW R65LS. Źródło: You Tube, marcin augustyniak

Co ciekawe, ten egzemplarz jest na sprzedaż i znajduje się w Zielonej Górze. Cena? Niemała. 12 500 funtów, czyli ponad 71 tys. złotych. To dużo kasy, ale popatrzeć przecież można za darmo…

Źródło: thebikeshed

%d bloggers like this: