Niemiecki roadster powraca? Horex VR6 pojawił się podczas Frankfurt Motor Show

Podczas odbywającego się właśnie Frankfurt Motor Show, światło dziennie ponownie ujrzał roadster Horex VR6 zmodyfikowany pod względem wyglądu oraz specyfikacji. I oczywiście pod szyldem nowych właścicieli…

Horex VR6. Foto: Horex

Zacznijmy od tego, że Horex to stara, niemiecka firma, którą została założona jeszcze w 1920 roku jako córka przedsiębiorstwa wyrobów szklanych Rex. Siedziba firmy mieściła się w Bad Homburg.

Horex miał na swoim koncie kilka bardzo dobrych maszyn jedno i dwucylindrowych o pojemności 400 cm3 i 600 cm3, firma przetrwała II Wojnę Światową. W latach 50. zasłynęła modelem Regina Imperator, który pomógł jej osiągnąć status legendy.

Ostatecznie firma została jednak przejęta przez koncern Daimler-Benz, a w 1960 roku produkcja motocykli została definitywnie zakończona.

Horex VR6. Foto: Horex

W 2009 roku logo i nazwa zostały zakupione przez niemiecką firmę ENTWICKLUNGS GmbH, zaś już 2010 roku zaprezentowano nowy, sześciocylindrowy motocykl marki Horex, który miał się pojawić w sprzedaży na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii pod koniec 2011 roku.

Produkcja ruszyła w 2012 roku. W ofercie znalazły się ostatecznie trzy maszyny oparte o model VR6. Poza najmocniejszym roadsterem, również nieco słabszy Horex VR6 Classic i limitowana seria cafe racera. Niestety firma zbankrutowała. Pod koniec 2014 roku zwolniono wszystkich pracowników i zamknięto fabrykę.

Horex VR6. Foto: Horex

Wydawało się, że to już definitywny koniec marki Horex, jednak stosunkowo niedawno, bo zaledwie w lutym bieżącego roku, wypłynęła informacja, że nowy właścicielem marki została 3C-Carbon Group AG.

Niemiecki koncern z branży kompozytów niemal natychmiast ujawnił plany ponownego uruchomienia produkcji, obiecując jednocześnie, że w najbliższym czasie zaprezentuje motocykl szerokiej publiczności. Firma 3C-Carbon Group dotrzymała słowa.

Horex VR6. Foto: Horex

Nowa maszyna bazuje oczywiście na wcześniej produkowanej jednostce, jej sercem nadal pozostaje silnik V6, jednak przebudowano układ wydechowy, zmieniono tylną sekcję maszyny i wiele innych części.

Motocykl waży na sucho 221 kilogramów, dysponuję 170 KM przy 128 Nm momentu obrotowego. Zawieszenie bazuje na zestawie Ohlins, hamulce pochodzą od Brembo. Na pokładzie unowocześnionego VR6 znajdziemy instrumenty LCD i światła oparte na LED, zaś rama pomocnicza siedzenia wykonana została z włókna węglowego. Kolejne informacje o modelu zapewne pojawią się już wkrótce.

Horex VR6. Foto: Horex

Na razie firma planuje wystawić jedynie 33 egzemplarze maszyny w limitowanej edycji. Nie wiadomo, czy do klientów trafią kolejne motocykle. Niemiecka firma nie podała również ceny, ale wszystko wskazuje na to, że będzie ona znacznie wyższa niż kwota 22 500 euro, bo tyle model VR6 kosztował przed przerwaniem produkcji.

Źródło: visordown

%d bloggers like this: