Są motocykle piękne i piękniejsze. Yamaha XJR 1300 od Rough Craft należy do tych drugich

Yamaha świętuje w tym roku swoje 60-lecie, ale również dwie dekady od premiery fantastycznego roadstera XJR 1300. Nie należy się zatem dziwić, iż Winston Yeh z Rough Craft, na życzenie firmy Yamaha, wziął na warsztat ten legendarny motocykl.

Guerilla Four. Foto: http://www.bikeexif.com

Tajwański designer znany jest z maszyn o bezkompromisowym wyglądzie. Takie projekty jak Hooligan Tactics, czy Urban Cavalry, nie tylko natychmiast zyskują wielkie grono fanów, ale są doceniane przez specjalistów i nagradzane, chociażby podczas zeszłorocznego Best of Show Custombike Germany, czy tegorocznego Championship Class Motor Bike Expo.

Nowy custom w stylu bobbera, który powstał na bazie Yamahy, został nazwany Guerilla Four, zaś Yeh starał się, aby zmiany w jak najmniejszym stopniu ingerowały w oryginalny projekt Yamahy, co oznacza powstrzymanie się od wycinania i spawania konstrukcji.

Guerilla Four. Foto: http://www.bikeexif.com

Jedynym poważnym odstępem od tego założenia jest zbiornik paliwa, wykonany od zera we współpracy z OneHandMade Customs.

Yeh rozpoczął pracę od wymiany oryginalnych felg na mocniejsze i szersze RDS Boss, które podołają potężnym oponom Cocker Beck.

Guerilla Four. Foto: http://www.bikeexif.com

Masywne lagi został wzięte z Yamahy VMax, lecz na potrzeby konstrukcji zostały skrócone i ujęte nowymi, wykonanymi na zamówienie, półkami. Customer wymienił również tylne amortyzatory na solidniejszy model od Ohlins.

Kolejne ulepszenia dotyczyły firmowego systemu hamulcowego, który wymieniono na zestaw ISR, następnie filtra powietrza zamienionego na koncepcyjną konstrukcję Winstona Yeha, oraz układu wydechowego, uformowanego na nowo i zakończono wylotem od Rough Craft.

Guerilla Four. Foto: http://www.bikeexif.com

Oczywiście zmiany nie ominęły reflektora, zegarów, kanapy, drobiazgów w rodzaju korka paliwa, i innych.

Wsysająca światło czerń motocykla została podzielona na partie matowe i błyszczące. Tak przygotowano m.in. zbiornik paliwa, którego kształt podkreślają błyszczące szable smolistego koloru, ręcznie wykonane przez specjalistę z Air Runner Custom Paint. W podobnej technice wykonano boczne osłony ozdobione logotypem Yamahy.

Guerilla Four. Foto: http://www.bikeexif.com

Shun Miyazawa, manager firmy Yamaha na Europę, powiedział: „Mamy zaszczyt współpracować z jednym z najlepszych zespołów budowniczych maszyn typu custom na świecie. To, co tworzy ekipa z Rough Craft wyznacza nowe granice stylu. Guerilla Four jest wyrazem pewnego dualizmu, powrotem do sedna tworzenia i zarazem eksplozją twórczej pasji” – dodał Miyazawa.

Guerilla Four. Foto: http://www.bikeexif.com

Trzeba przyznać, że widok tego bobbera od Winsona Yeha wywołuje równie silne emocje jak dzieła starożytnych mistrzów rzeźby. Yamaha XJR 1300 autorstwa ekipy z Rough Craft znajdzie się zapewne na szczycie tegorocznej listy The Best of Customs.

Źródło: autoevolution

%d bloggers like this: