Harley-Davidson już jest jednym kołem w Nowym Roku. Oto modele anno Domini 2016

Amerykański gigant zaprezentował nowe motocykle na rok 2016. Sporo zyskały m.in. maszyny z serii, która przyciąga ostatnio największą uwagę klientów, chodzi o Sportstera 883, modele Forty Eight oraz Softail Heritage.

HD to firma o gigantycznych możliwościach i monstrualnym budżecie. Warto przypomnieć, że tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku, amerykański producent sprzedał 56 661 motocykli, przychód wyniósł 269,9 mln dolarów, zaś zysk skonsolidowany aż 1,67 miliarda dolarów. To na pewno wystarczy na pensje inżynierów i projektantów zatrudnionych w HD.

2016 Harley-Davidson Iron. Foto: Harley-Davidson

Czego dokonali designerzy Harleya? Zacznijmy od tego, że modele Iron 883 i „48” z serii Dark Custom zostały poddane sporej liczbie modyfikacji, i nie są to tylko zmiany wizualne w rodzaju siedziska solo, które ma innym kształt i poprzeczne pikowanie.

Zmianie uległo choćby przednie i tylne, regulowanie zawieszenie, znikł też tradycyjny, znany od lat kształt obudowy filtra powietrza, zamieniony na owalną „minę przeciwpiechotną”. Standardowe, chromowane wydechy, które użytkownicy wymieniali z marszu na czarne VANCE & HINES, są nareszcie proszkowane na smolistą czerń.

2016 Harley-Davidson Forty Eight. Foto: Harley-Davidson

Maszyny będą miały lżejsze koła magnezowe, zaś model Forty Eight dostał w prezencie szeroką, przednią oponę i ciężki przód z widelcem 49 mm. Tylne zawieszenie tego rozbójnika jest nareszcie regulowane.

Mocno pompowany przez HD model Street 750, plastikowa wersja porządnego motocykla, uzyskał mocniejsze i wydajniejsze układy hamulcowe. Na pewno mu się przydadzą.

2016 Harley-Davidson Fat Boy S. Foto: Harley-Davidson

Jeszcze więcej dzieje się w nowej serii S, w limitowanej edycji z groźnymi silnikami i w zaskakującej stylistyce. Na pokładzie Fat Boy S i Softail Slim S zainstalowano potężne jednostki Screamin Eagle Twin Cam 110 o pojemności 1800 cm3, pamiętne jeszcze z CVO. Obie nowe maszyny nie będą praktycznie odbijać światła, bo mają znacznie więcej elementów czarnych jak noc na dnie kopalni Bełchatów.

Inna nowość dotyczy znanego wyłącznie z modelu HD Tourning silnika High Output Twin Cam 103, który aktualnie znajdzie się we wszystkich Softailach, zresztą podobnie jak elektroniczny tempomat, który w standardzie będzie montowany w Heritage Softail Classic, Softail Deluxe, Softal Slim S i Fat Boy S.

2016 Road Glide Ultra. Foto: Harley-Davidson

Wielu długodystansowych riderów ucieszy pewnie fakt, że w rodzinie turystyków z projektu RUSHMORE, pojawił się model Road Glide Ultra i odświeżony Heritage Softail Classic.

Kiedy nowe maszyny na 2016 rok wjadą do salonów w Polsce? Według oficjalnych informacji od dystrybutorów, stanie się to dopiero za rok, czyli we wrześniu 2016. Będzie czas żeby uzbierać trochę grosza na parę powyższych egzemplarzy do kolekcji.

Źródło: Cycle World

%d bloggers like this: