Japoński custom autorstwa Kengo Kimury ma w sobie siłę samurajów i urok gejszy

Japońska scena customów znana jest z tego, że rządzi się swoim prawami. Konstrukcję z Kraju Kwitnącej Wiśni mają niekonwencjonalny styl, który jest trudny do zdefiniowania, a jeszcze trudniejszy do powtórzenia.

Japońska myśl bazuje na doskonałości wynikającej z prostoty. Ale gdyby to było takie oczywiste, każdy mógłby to powtórzyć. Bo jak z rozmachem zaprojektować customa, który ma minimalistyczny wygląd, a jednocześnie sprawia wrażenie motocykla kompletnego i pełnego niuansów? To potrafią nieliczni, między innymi Kengo Kimura, założyciel i właściciel studia Heiwa Motorcycles mieszczącego się w Hiroszimie.

Honda CB550T by Heiwa Motorcycle. Źródło: YT, Cafe Custom Heiwa Motorcycles

Bazą dla prezentowanego customa została Honda CB500T, której przeróbki rozpoczęto od obniżenia przednich widelców i montażu krótszych amortyzatorów. Części zaczerpnięto z modelu 1974 CB. Tylna sekcja została mocno skrócona, wykonano również zupełnie nowy ogon.

Kanapę zamieniono na pojedyncze, oszczędne siodło. Przeróbki objęły oczywiście osłony boczne, które straciły swoje wypukłe kształty i zostały wpasowane w ramę. Modyfikacje nie ominęły też zbiornika, który stał się bardziej garbaty, ale jednocześnie smuklejszy.

Custom Honda CB550T by Heiwa Motorcycle. Źródło: YT, Cafe Custom

Umieszczone symetrycznie po obu stronach motocykla, oryginalne wydechy, zostały wymienione na zaprojektowane i wykonane od nowa, minimalistyczne rury, które przemieszczono na prawy bok jednośladu.

Kierownica i tylne światło zostały wzięte z katalogu części produkowanych przez Heiwa, natomiast reflektor przedni to stary egzemplarz lampy przeciwmgielnej firmy Lucas. Został on zamontowany bokiem na asymetrycznym wsporniku.

Z innych dodatków warto wymienić rączki Amal i niewielki, niemal niezauważalny prędkościomierz zamontowany z przodu półki widelca.

Oryginalny silnik CB500T był w dobrym stanie i Kengo Kimura nie musiał wiele przy nim pracować, poza gruntowanym odnowieniem jednostki, natomiast koła został wymienione na model Avon SM Mark IIs.

Oryginalna Honda CB 500 T. Źródło: http://www.motorsbros.com/

Malowanie wykonała ekipa Six Shooter. Perfekcja projektu ukazuje się w pełni dopiero po bliższym przyjrzeniu, bowiem biały schemat uzupełnia delikatny srebrny liść wykonany w technice pinstriping, czyli ręcznie, specjalnie przeznaczonymi do tego celu pędzlami.

Kengo Kimura ma na swoim koncie już kilkadziesiąt świetnych customów, między innymi Triumpha T100 „Long Peace”, przepięknego SX650 SP, czy autorską wersję Hondy Rebel. Nowy projekt Hondy CB500T wykonany przez japońskiego designera znajdzie się zapewne w panteonie jego największych osiągnięć.

Źródło: bikeexif

%d bloggers like this: