Trójkołowe maszyny wyglądają co raz lepiej? Zobacz model Can-Am Spyder F3-S na rok 2016

Can-Am Spyder to dowód na to, że można odwrócić kota ogonem, przypomina bowiem „trojkę” tyłem naprzód. Ten trójkołowy cruiser wyprodukowany przez kanadyjską firmę Bombardier Recreational Products pojawił się na drogach pod koniec 2007 roku. Właśnie zaprezentowano model na rok 2016.

Reklama modelu Spyder F3 na rok 2015. Źródło: You Tube, CanAmSpyderTeam

Muskularna sylwetka i potężny łeb tej maszyny robią spore wrażenie. Nowy model 2016 będzie utrzymany w eleganckim, wyszczuplającym kolorze Triple Black. Mrocznego powabu dodadzą mu również czarne, chromowane koła przednie i proszkowana na smolistą czerń, szczerząca zęby maskownica.

Maszyna ma nisko położony środek ciężkości i oryginalny system stabilizacji pojazdu SCS. Elektroniki jest zresztą bardzo dużo. Standardowa wersja posiada ABS, EPS, system zapobiegania poślizgom TCS. Potencjalni klienci dostaną jeszcze DPS, czyli dynamiczne wspomaganie kierownicy.

spyder_01
Can-Am Spyder F3. Foto: Auto-Medienportal.Net/BRP

Pod maską trójkołowca siedzi wściekły Rotax 1330 ACE, 4-suwowy, chłodzony cieczą, trzycylindrowy, rzędowy napęd, w którym do galopu gotowych jest 115 koni mechanicznych. Waga cruisera na sucho wynosi niemal 386 kg, rozstaw osi aż 1709 mm, co uniemożliwia przeciskanie się pomiędzy samochodami. Ale w tej zabawie nie o to przecież chodzi.

Can-Am Spyder może być wyposażony w automatyczną lub manualną skrzynię biegów. W tym drugim wypadku oznacza to 6 biegów plus wsteczny. Napęd na tylne koło przenoszony jest paskiem.

Aktualnie nie wiadomo jeszcze ile będzie kosztował ten czarny wojownik. Pierwsze egzemplarze motocykla mają się pojawić w sprzedaży już w styczniu 2016 roku, ale ilość maszyn z serii specjalnej będzie ograniczona.

Warto dodać, że wprowadzony na rynek w 2015 roku model Can-Am Spyder F3 był już laureatem prestiżowej nagrody Red Dot Product Desig 2015. Can-Am Spyder jest też dostępny w Polsce. Cena u dealera za rocznik 2015 wynosi aktualnie nieco ponad 73 tys. złotych. Starsze, używane modele można nabyć już za około 30 tys. złotych.

Źródło: themotorcyclemag

%d bloggers like this: